Sunday, May 24, 2009

pengalaman seorang guru pratikum

4 mei (isnin) tarikh keramat bagi aku ,pelajar yang mengambil kursus sarjan muda pendidikan islam ,UM sesi o5/06 kami di wajib kan mengikuti latihan mengajar..........
aku .... gan seorang kawan (firdaus) di tempatakn untuk mengikuti Latihan Mengajar di sebuat sekolah agama di daerah kuala selagor.... aku ditempatkan di SEKOLAH AGAMA MEN.TANJUNG KARANG. wahhhhhhhhh best nyer.
minggu pertama :
minguni aku relax ja ......... jadual hari rabu baru dapat...
pelajar menegah atas(4&5) exam.... minggu ni aku taaruf2 jaaaa
aku di tugas kan mengajar subjek pendidikan Al Quran dan Al Sunnah, bacaan Al Quran dan bahasa arab tingkat dua...........
wah boleh tahan subjek2 nya ... terpaksa aku study balik he he2
tugasan pertama kami agak melucukan...kami ditugaskan kupas betik... haha ha ha tak pa kami dah bersedia...
pentadbir dan guru 2 disini baik2 sangat........ ohhhhhh best nyer gajar di cini
minggu kedua:
minggu exam....... semua pelajar exam. aku relax jeeee ,adalah jaga exam cikit2.......... ada elau lagi tuu, jgn marah....... rezki jgn ditolak musuh jagan di cari..
minggu ketiga :
exam lagi........... aku qajar bacaan Al QURAN hari jumaat
minggu keempat:
aku mula megajar.... aku gajar bahasa arab tingkatan 2 jemaah.wahhh boleh tahan, aku gajar tajuk mubtada' dan khabar.... aku beri 60% aku gajar hari ni...... boleh la.. wlaupon budak cikit2 blear aku cakap arab..
ok skrg minggu keempat .. kita jumpa coretan minggu seterusnya

No comments:

Post a Comment